Впродовж звітного періоду Профспілка брала активну участь в опрацюванні (в рамках соціального діалогу) соціально-економічних програм, спрямованих на захист спілчан.
Особлива увага приділялась програмі «Ефективне врядування» та «Розвиток людського капіталу», зокрема, реформі державного управління; заробітній платі та ринку праці; децентралізації; сприянню продуктивній зайнятості; пенсійного забезпечення.
Представники Профспілки, зокрема працівники її виконавчого апарату, брали участь у обговоренні програм (реформ) на парламентських слуханнях, які організовували протягом звітного періоду Комітети Верховної Ради України; взаємодіяли з парламентськими фракціями усіх політичних партій. Співпраця з органами державної здійснювалась, як на національному рівні (за участю представників держави, об’єднань профспілок і роботодавців), так і на галузевому рівні. На галузевому рівні представники Профспілки входили до складу спільних робочих комісій ФПУ, робочих груп, створених за ініціативою Національного агентства з питань державної служби України, зокрема брали участь у роботі над законопроектами у сфері державної служби, місцевого самоврядування, оплати праці, трудового законодавства, пенсійного забезпечення, діяльності профспілок тощо.
Так, наприклад, на виконання програми зайнятості, у листопаді 2019 році було підписано Протокол про співробітництво між Профспілкою працівників державних установ України та Державним центром зайнятості. Даним документом Профспілка та Державний центр зайнятості висловили намір співпрацювати в питаннях дотримання чинного трудового законодавства в ситуації вивільнення державних службовців та інших категорій працівників, які є членами Профспілки та про сприяння наступному працевлаштуванню осіб, стосовно яких є ризик бути вивільненими або які підпадають під вивільнення.
Задля ефективної реалізації намірів напрацьовано план заходів, яким передбачено: проведення спільних зустрічей з керівниками місцевих державних адміністрацій з метою об’єднання спільних дій, спрямованих на мінімізацію наслідків вивільнення, оперативного реагування на ситуацію, дотримання трудового законодавства, оперативний взаємний обмін інформацією щодо залучення роботодавцем кожної із сторін до діалог.
Також Державним центром зайнятості були взяті на себе зобов’язання щодо належної організації супроводу осіб, що підлягають вивільненню, та оперативне інформування про актуальні вакансії на місцевому та регіональному ринках праці.
Профспілка, впродовж звітного періоду, також не стояла осторонь питань пенсійної реформи, яка безпосередньо вплинула на пенсійне забезпечення пенсіонерів, колишніх державних службовців, які вийшли на пенсію до 01.05.2016, за Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 р. № 3723-ХІІ (далі – Закон 1993 року).
У зв’язку з набранням чинності з 01.05.2016 року нового Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015р. № 889 (далі – Закон 2015 року) положення Закону 1993 року, що передбачали перерахунок пенсій осіб, які мають право на пенсійне забезпечення державного службовця, втратили чинність.
Через зміни законодавства зазначена категорія пенсіонерів втратила право на перерахунок пенсії, отримуючи пенсію у суттєво меншому розмірі від тих державних службовців, яким пенсію призначено після 1 травня 2016 року.
З огляду на необхідність врегулювання цього питання Профспілка неодноразово зверталася до Голови Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, народних депутатів, уряду, підтримувала законопроекти щодо перерахунку пенсій, які були внесені до Верховної Ради України народними депутатами України VIII скликання Сергієм Міщенком, Володимиром Литвином та ІХ скликання – Дмитром Шенцевим, Дмитром Шпеновим, Наталією Королевською.
Активом Профспілки, у квітні 2018 року, було підтримано подання 47 народних депутатів до Конституційного суду щодо неконституційності неперерахунку пенсій державним службовцям, які вийшли на заслужений відпочинок до 2016 року.
Крім того, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, після робочої зустрічі представників Профспілки у листопаді 2019 року, також було направлено подання до Конституційного суду щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 90, підпункту 1 пункту 2 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII, частини сьомої статті 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Станом на 01.08.2020 року, за інформацією Конституційного суду України, справа продовжує розглядатися в закритій частині пленарного засідання. Профспілка і надалі відслідковуватиме інформацію про стан та результати розгляду справи на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України.
Водночас, у червні 2020 р., Профспілкою та ініціативною групою з числа колишніх державних службовців, був розроблений проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо перерахунку пенсій державним службовцям) та направлений народному депутату України Ірині Верещук, з проханням, особисто долучитися до вирішення зазначеної проблеми та як народному депутату України, у порядку законодавчої ініціативи, подати зазначений законопроект до Верховної Ради України.
* надсилаємо тільки корисну інформацію / * ваші данні не потраплять до третіх лиць